sobota, 26 lipca 2014

Jak obnizyc rachunek/abonament za telefon, internet czy telewizje w Anglii/UK?

W dzisiejszym poscie dam Wam kilka wskazowek na to jak obnizyc abonament za telefon, internet czy telewizje kablowa nie zmieniajac przy tym dostawcy.

Z reguly jezeli mamy juz np. internet z jednej firmy to juz jestesmy z ta firma, tak dlugo dopoki po kolejnej podwyzce nie stwierdzamy: "No nie, teraz to juz za duzo placimy za ten internet". I wtedy szukamy tanszego dostawcy. Czasami mamy kontrakt na rok, dwa i jestesmy zmuszeni pozostac z tym samym dostawca przez ten okres. Dostaniemy znizkowy abonament, ktory po np. 6 miesiacach sie konczy i cena juz nie jest taka atrakcyjna. Czasami jezeli nam sie udalo, mamy kontrakt miesieczny, ktory tylko ulega co miesiac przedluzeniu.
Jezeli szukacie taniego abonamentu telefonicznego, telefonu lub karty SIM - sprawdz ceny setek ofert w jednym miejscu, porownaj i wybierz najtansza opcje:
www.porownywarkacen.uk/productlist/telefony_na_abonament 


Jak obnizyc wysokosc abonamentu?
Kiedy nasz kontrakt zbliza sie ku koncowi, dzwonimy do naszego dostawcy uslugi i oswiadczamy, ze chcielibysmy juz z nich zrezygnowac i nie chcemy przedluzyc z nimi kontraktu. Nie mamy sie czego obawiac: w kazdym centrum obslugi klienta jest osoba odpowiedzialna za zatrzymanie nas z firma. To nie jest tak, ze jezeli zadzwonimy i powiemy, ze nie chcemy przedluzyc z firma kontraktu to firma powie: Ok. Nie, kazdy klient jest na wage zlota i w obsludze klienta sa osoby, ktore maja za cel zatrzymac klienta przy firmie jak najdluzej. Tak naprawde dzial odlaczenia, do ktorego zostaniemy przekierowani nazywa sie dzialem "utrzymania klienta".
Zostaniemy zapytani dlaczego nie chcemy byc juz z dostawca i wtedy zaczyna sie gra. Jezeli dobrze ja rozegramy i przygotujemy sie do rozmowy - dostaniemy dobry deal i nizszy abonament.








Co mowic przy rozmowie z obsluga klienta?
Zanim zadzwonimy do firmy, musimy zrobic rozeznanie na rynku i zobaczyc jakie oferty ma konkurencja. Sprawdzamy wiec: cene, szybkosc internetu, limit download czy aktualny deal package czyli co jest wliczone w cene (np. internet, nielimitowane dzwonienie i tv).
I mowimy, ze u tego i tego dostawcy mamy nizsza cene. Z reguly to wystarczy. Jezeli obsluga klienta powie: Tak, my jestesmy drozsi ale oferujemy za to szybszy internet. Wtedy odbijamy pileczke i mowimy, ze inna firma oferuje taki sam speed (lub podobny) ale za nizsza cene. Mozecie rowniez powiedziec,ze Wasz budzet jest maly i nie mozecie sobie pozwolic na placenie tyle co wczesniej.
Jezeli nie uzyskacie odpowiedniej i zadowalajacej Was znizki, tylko zaoferuje sie Wam poszerzenie pakietu za ta sama cene (lub ciut nizsza) wowczas nie podejmujcie od razu decyzji: tak lub nie, tylko powiedzcie: Ok. Musze nad tym pomyslec i skonsultowac to z mezem, zona itp. I dzwonicie do nich za kilka dni powtarzajac cala rozmowe od poczatku.
Macie duza szanse, ze otrzymacie od dostawcy uslugi dobry deal i nizszy abonament.












Jezeli mieliscie kiedys jakies problemy z dostawca, np. nie mieliscie przez pare godzin internetu lub internet byl wolny wowczas oczywiscie tez o tym wspomnijcie w czasie rozmowy.
Ogolnie trzeba byc milym ale stanowczym i nie dac sie zapedzic w kozi rog. Osoby pracujace w serwisie klienta a szczegolnie w dziale "utrzymania klienta" sa szkolone z technik manipulacyjnych i jezeli poczujecie, ze nic dzisiaj nie wskoracie i poczujecie sie "przyparci do muru" - powiedzcie, ze musicie sie zastanowic i zadzwonicie za chwile.
To da Wam czas na przygotowanie sie do nastepnej rozmowy, bo juz bedziecie wiedziec jak zbijac argumenty dostawcy. Jezeli powiedziano Wam wczesniej, ze niestety nie moga dac Wam lepszej oferty, to powiedzcie, ze nie jestescie zadowoleni i jednak chcecie z nich zrezygnowac. Jezeli to nie pomoze to zapytajcie czy moga jakos rozszerzyc cos w tej ofercie, np. dorzucic darmowe dzwonienie do Polski (jezeli mamy linie telefoniczna) lub mozemy zapytac o nowy telefon komorkowy (jezeli dzwonimy do dostawcy telefonii komorkowej). 

Kiedy najlepiej jest dzwonic do serwisu klienta?
Dobrym czasem do negocjacji jest z reguly koniec miesiaca. Mozemy zadzwonic w srodku tygodnia, nie dzwonmy w poniedzialek, bo wtedy linie sa najczesciej busy. Pamietajcie, ze firma chce Was zatrzymac przy sobie i rzadko kiedy taka rozmowa konczy sie rzeczywistym odlaczeniem od dostawcy. Negocjujac nizsza cene musicie byc przy tym mili ale stanowczy. Pokazcie, ze zalezy Wam na zostaniu z firma ale nie za taka cene.

 

Jak to bylo u mnie? Przyklad z zycia:
My mamy internet z Virgin, poniewaz jest to jedyny dostawca internetu, ktory zapewnia internet bez koniecznosci podlaczania linii telefonicznej. Miesiecznie placilismy (po promocji trzymiesiecznej £17,50) £26. Stwierdzilismy, ze to troche duzo jak na oplate za tylko internet. Moj chlopak zadzwonil do Virgin i powiedzial, ze chce zrezygnowac, bo jest za drogo. Pani, z ktora rozmawial zaoferowala nam £19 miesiecznie : )
To w skali roku daje £84 oszczednosci.

Rowniez nalezy pamietac aby sprawdzic czy z konta sciagana jest umowiona, nizsza kwota. Musimy tez dostac poczta nowa umowe, z nowym kontraktem i cena.
Udanych negocjacji zycze : )


1 komentarz:

  1. Swietny artykul! My zastosowalismy ten trik, ze niby juz nie chcemy byc z BT i dali nam pakiet za £20, ktory w ofercie byl za £30 : )))

    OdpowiedzUsuń